lørdag den 20. juli 2013

Foder helved -.-'


Så nærmer vi os bunden i mine fodertønder, hvilket betyder jeg endnu en gang skal tjekke op på hvilket foder jeg skal have til ilderne og kattene. 
Nogen mærker er blevet forbedret og så er der kommet nye mærker frem, som er ret gode.
Så fanebladende bliver flittigt brugt, hvor jeg har zooplus, kattegale, ilderfoum, ferretopia, og facebook åbne, for at holde lidt styr på tingene ;). Og på facebook bliver chatten flittigt brugt til at finde ud af hvad der er blevet bedre, stakkels klogere mennesker som må døje med mig ;).


Min kæreste synes jeg er tosset, men ved at det er nødvendigt med god mad til dyrene, også selvom at det kræver en del penge i indkøb :).
 Jeg køber nok for 2500 hver 5. måned cirka, det jo så 500 om måneden hvis vi nu deler den lidt op.

For nogen lyder det jo helt ude i hampen, men det er jo ikke så mange penge, når man tænker at jeg fodre 9 ildere og 3 katte for det beløb, på kvalitets foder :)
Mærkerne til ilderne er Acana, Orijen, FERRETastic og rEVOLUTiON
Mærkerne til kattene er Orijen, bare to smagsvarianter.

Men beløbet der viser jo også kun tørkosten.
Tørkosten er jo ikke alt hvad mine dyr får af mad :).
Jeg bruger nok 200kr om måneden på at ilderne kan få råt kød hver 2. dag. Kødet køber jeg hos diverse barf forhandlere, så jeg er sikker på de får det bedste.
Kattenes vådkost har jeg slet ikke styr på, da det bare har været noget som røg i kurven sammen med tørkosten. 2 af kattene får vådkost 2 gange dagligt.

Og nå ja.. Så skal vi da også tænke på tørret kød og alle de andre godbidder ;),

Hundens mad er Sam's Field, pt adult large, som koster 379kr for 13kg. Vil dog gerne over på/blande med Sam's Field Adult Salmon, da jeg har hørt meget godt om den :) Den koster 429kr for 13kg, og så holder maden jo lidt længere end 4-5 måneder :).
Og de knogler/ben han får, henter vi gratis ved en slagter.


Men nu er jeg jo nysgerrig :) 
Hvad fodre I jeres dyr med? 
Og går I op i hvad der egentlig er i fodret.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar