søndag den 30. december 2012

Året der gik - 2012.


Jeg vil prøve at lave et indlæg om 'Året der gik' 2012. 
Har set det en del gange på facebook, og kan se andre bloggere er hoppet med på den, 
og så er det der jeg tænker "hvorfor ikke?". 
Så nu springer jeg ud i negative og positive oplevelser fra 2012.



Starter med det negative, da vi så ikke slutter med at være triste og i dårligt humør ;).

  •  I start april var der brand i en af vores udebygninger, og efter det mistede jeg 20+ rotter til røgforgiftning. Dette tog psykisk hårdt på mig, og først nu jeg rigtig kan se glæden i mine rotter igen, uden at tro de falder døde om for mig. 
  • I sommers går vores udlejer fra konen, hvilket resulterede i at en del ting blev svære for os, da han var igennem en psykisk rutsjebane. 
  • I slut august mistede jeg en af mine ildere, nemlig Jigglypuff, hvilket jeg stadig ikke er kommet mig helt over. Så når jeg tæller mine ildere, er hun altid med i beregningen. Dette føre til mobning blandt ildervenner, da jeg ikke helt har styr på antal af mine dyr ;)
  • I september blev jeg beskyldt for at have en dødelig smitsom sygdom hos mine ildere, da nogen personer havde fået syge dyr efter udstillingen. Deres dyr stod ved siden af mine. Historien ændrede sig en million gange, og jeg har længe haft et meget anstrengt forhold til den ene. Alt det her tog pusten fra mig, og lysten til overhovedet at se ilderfolk igen forsvandt.
  • Den 15. november tog jeg afsked med endnu en af mine elskede ildere, efter længere tids sygdom. Jeg bebrejdede mig selv for hans sygdom, selvom det ikke var min skyld. (Astma)
  • Den 28. november fik min mor konstateret lungekræft. Hvilket tager ekstremt hårdt på mig og hele min familie.
  • I december mister jeg endnu to ildere. Tulle og Taro.

Så til det positive!

  • Jeg er i løbet af 2012, blevet mere social og modig! Og prøver at kontrollere min social angst, hvilket går i den helt rigtige retning, om det så er små skridt eller ej!
  • Jeg har tabt mig omkring 6kg, og må nok give Christina lidt credit for at hjælpe mig, og at være sådan en god støtte! -Begynder igen i 2013, hvor jeg helst skulle nå mit første store delmål på -20kg!
  • Jeg har fået en del nye fantastiske dyr ind, hvor i nok mest har hørt om ilderne (Bentley, Kiksen, Royal, Tanner, Boo og Siffe)
  • Jeg har kommet sammen med Steffen i 4 år.
  • Buddha blev 2 år, kastreret og er blevet bedre til at møde andre hunde!
  • Min mors kræft kunne fjernes fra lungerne, hvilket jeg føler er vidunderligt, selvom det hele stadig er hårdt. Men det er så positivt!
  • Jeg har holdt min første jul væk fra min familie. Underligt med positivt!
  • Jeg har fået det bedre med min familie, især min nevø. 
  • Mine dyr har vundet en del på udstillinger, hvilket har gjort mig ret så stolt.
  • Har fået flere venskaber/bekendtskaber inde fra ildermiljøet og rottemiljøet. Og delvist en form for samarbejde med en anden rotteopdrætter, som også er en god veninde. 

Der er nok meget mere negativt og positivt, men jeg tænker jeg stopper her.
 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar