søndag den 24. juni 2012

Opskrift: Banan cupcakes



Igår lavede jeg disse lækre cupcakes (okay cremen gik lidt galt tror jeg!), men vi tog dem med ind til Steffens farmor og farfar, og de gled direkte ned :)! Så tror de godkendt!
De blev alle dejlige 'svampet'. Cremen kan jeg ikke helt sige om var god eller dårlig. Men de andre synes den var god :)!

-og beklager billedkvaliteten!

Banan cupcakes
Giver 12 kager

Ingredienser:
2 modne bananer
2 æg
150g smør
150g sukker
150g mel
1 tsk bagepulver
(evt. 50g hakkede valnødder)

Forvarm ovnen på 200grader (175grader i varmluftsovn).
Sæt 12 papirsforme i en muffinform.

Mos bananerne. Pisk æggene med smør og sukker. Så det er godt blandet.
Rør bananmosen i. (og så valnødderne)
Sigt mel og bagepulver i blandningen og rør det godt sammen.

Fordel dejen i formene og bag dem ca 25min, til de er gyldne og hævede.
Lad dem køle af i formen i 5min, og køl dem helt af på en bagerist.

Banancremen:
1 moden banan
1 dl piskefløde
2 spsk flormelis
2 spsk flødeost
1 spsk citronsaft

Mos bananen og rør den med de andre ingredienser, til det virker tykt og jævnt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar