søndag den 14. oktober 2012

Folk og deres hunde.

surt opstød..
På forhånd undskyld.

Nej min hund høre ikke altid 100% efter,
han kan ikke gå pænt i snor, eller kan alle de seje tricks.
Han er ikke tip top trænet, men kan det jeg vil have han kan.

Og jeg skal ikke spille hellig, for det er jeg ikke.
Men alligevel føler jeg trang til et surt opstød omkring folk og deres hunde, 
manglende respekt, og måske manglende opdragelse.

Jeg var jo til fest i weekenden, hvor en medbringer sine to fine chihuahuaer, som først får lov til at komme med i selskabet her i dag, hvor vi var 9 personer tilbage, altså os som overnattede.
Og jeg ser disse hunde, og de i snor. 
Spørger ejeren om det okay at jeg hilser, da jeg jo elsker hunde, i alle størrelser!
Hun nikker bare og først da jeg sætter mig ned på gulvet, får jeg af vide at den hunhunden er sær og sagtens kan finde på at bide, og hanhunden godt kan finde på at hoppe frem pludseligt og bide.. 
Mig op fra det gulv, for jeg gider egentlig ikke at bides, eller tage chancen med sådan en hund. 
Kort efter slipper hun begge fri, så de får lov at gå rundt i salen og hygge sig. 

Her bliver jeg mindre negativ..
Hvis du VED dine hunde er utilregnelige overfor andre mennesker/fremmed mennesker, så holder du altså dem i snor! Det ikke okay at lade sådan to hunde gå rundt og have muligheden for at gøre deres små tricks! Og det så uanset om det er lille eller stor hund.. Få den snor på!
-Og ja ja.. Min kæreste var da næsten ved at blive "offer" for den ene hund, da den pludselig bare sprang mod ham..

For det andet pissede hanhunden op af væggen, og ejeren tørrede det ikke op, eller sagde noget.. 
-Hvad er det dog for en opførsel?! 
Hold styr på de hunde!!



Det er ikke kun en gang jeg oplever den adfærd, eller mangel på respekt! 
Og desværre er det bare ofte små hunde, og deres ejere jeg oplever denne opførsel ved,
men min mening gælder sq alle hunde! 
For jeg gider ikke at skulle være bange for om en hund pludselig springer hen og bider mig, eller at jeg lige pludselig skal jokke rundt i deres pis indenfor.. 

Der var egentlig en del ting jeg kom til at tænke på da jeg begyndte på dette indlæg..
Men ærligt, så ville det blive alt alt alt for langt. 
Og tænkte jeg kunne bruge det jeg oplevede i denne weekend.

6 kommentarer:

  1. Jeg er med dig i den her. Anubis havde jo også nogle "sjove" tendenser, og vi advarede folk på lang afstand, og vi slap ham ikke fri foran disse "farer", hvor han kunne finde på at snappe. Og helt ærligt, hvis ens hund pisser indenfor, så undskylder man fandeme og tørrer det op. Den opførsel er da fuldstændig hen i vejret, bare at ignorere det og lade det ligge.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du tog dit ansvar, og gjorde så faren var mindsket så godt som muligt..
      Det gjorde hende her ikke, og de hunde var jo til "fare" for alle. Og det der jeg bliver sur.. Synes det er mangel på respekt!

      Og ja.. det med en hund pisser indenfor er ikke okay! Og da slet ikke andre steder.. Jeg holder da altid øje med Buddha når han endelig er med nogen steder..

      Men ja.. Det bare mit sure opstød, og det ikke første gang jeg oplever denne opførsel fra folk, og bliver lige sur hver gang, selvom det ikke går ud over mig direkte.

      Slet
  2. Kan godt forstå dig, det pisse irriterende. Min hund bryder sig ikke om han hunde, men vi holder ham altid i snor, så han ikke bider nogle :)

    Hvad race er din hund? Han ligner meget min! :)

    Sarah

    SvarSlet
    Svar
    1. Buddha (min hund) er en blandning af Labrador, Golden retriver, engelsk springer, border collie, schæfer, islandsk fårehund, australsk hyrdehund og flat coated retriever :)
      - Det er vist de racer der er i ham :$.

      Slet
  3. Jeg er helt enig. Jeg synes det er uacceptabelt at man ikke tager hensyn til andre. Og hvis hunden kan finde på at bide, så skal man da holde den under opsyn HELE tiden?? - og det der med at den pisser indenfor; det er fandme klamt! Jeg tror måske jeg havde sagt noget til ejeren.

    Christina / frkstubba.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Problemet er lidt at ejeren var kørt længe før vi opdagede det, og tror ikke dem der holdte festen orker at tage snakken op, da de er ret udkørt, og lidt negative over den opførsel til festen og så søndag :/..

      Slet