onsdag den 3. oktober 2012

Fugle unger

Okay jeg laver et indlæg om min svigermors nymfeparakitter, selvom jeg ikke er fugle fan.
Men det simpelthen fordi de har fået unger! 
Og uanset hvilken dyreart der får unger, synes jeg det er helt vildt spændende :).
 
Ungerne er ved at være 4½ uge, og de 4 ud af 5 er allerede hoppet ud af reden, og den ene har bevist at vingerne godt kan bruges, delvist :). 
 
Det bedste af det hele er at se hvor glad min svigermor er for de unger, og de ude dagligt, fordi hun mener de skal være så godt som håndtamme når de skal flytte ud i nye hjem :) 
Og som det ser ud nu, har de 2 af dem allerede fået nyt hjem :)!
 
Min yndlings er denne, for se lige den fjerdragt! 
Altså de 4 andre er grå, og minder om deres forældre.
Men den her er så yndig.. Altså indtil videre i hvert fald ;).

Svigermor vil vist ikke beholde nogen af dem,
og jeg er ansvarlig for at få dem solgt *suk*
-jeg hader at være sød ;).
 




6 kommentarer:

  1. Jeg er heller ikke den største fuglefan. Synes især undulater er irriterende... Eller det syntes jeg, indtil jeg mødte en venindes to undulater, som faktisk omvendte min mening en smule! - Jeg forstår godt den sidste er din favorit, sikke en smuk fjerdragt! Min svigermor vil rigtig, rigtig gerne have nymfeparakitter, så lidt viden har jeg da fået om dem derigennem - og de virker som nogle spændende og intelligente fugle. Og søde ser de jo også ud! :-)

    - Anja / colors-ofmylife.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er opvokset med nymfeparakitter, 1 af gangen..
      Men de har da kunne fløjte lidt melodier..

      Du må sige til hvis hun skal have en ;) haha.

      Slet
    2. Vil da lige prøve at nævne det for hende, og vise hende billeder af dem - så kan det da være hun slår til! :-) ..

      Slet
    3. Ellers kommer der nok snart nye unger igen :$..
      For svigermor har set 5 parringer mellem dem allerede!

      Slet
  2. Hvor er de bare søde(:

    www.dyreglad-pige.blogspot.com

    SvarSlet