onsdag den 17. oktober 2012

Tandlæge

Yirk!
Skal til tandlægen i morgen, og jeg er rædselsslagen..
Jeg kan virkelig ikke lide tandlæger, hader de roder i ens mund..
Og måske har jeg aldrig været heldig med tandlæger?
Jeg havde dem der altid skulle stå og gnaske på deres tyggegummi, 
mens jeg lå i den 'varme stol' og skulle rodes i munden.

Men jeg er et af de fjolser som ikke har været til tandlægen i ca 5 år nu,
og det skal jo ende galt..
Så lige nu går jeg rundt med en voldsom tandpine og ved bare det bliver dyrt, 
og kommer til at gøre mere ondt!

Men jeg har lovet mig selv at blive bedre til at gå til tandlægen,
så jeg slipper disse problemer igen.. 

Hvordan har I det med tandlæger?
Og har I gode råd til en lidt tandlæge bange person?

3 kommentarer:

  1. Jeg er også bange for tandlæger men er blevet tvunget til at gå hvert halve år af min mor pga en skrækkelig oplevelse som barn med en helt igennem råden tand, før hendes forældre gad tage hende til tandlæge, og hun har altid været meget obs på, at vi ikke skulle opleve det samme.

    Jeg har ikke andet råd end at skifte tandlæge, til du finder en, du er helt tryg ved. Jeg er endt ved Erik f.eks. Han er måske en af de dyrere tandlæger i byen, men jeg er tryg ved ham, og ingen anden får lov til at pille mig i munden. Erik er meget forsigtig og er meget obs på den enkelte patient, og det kan jeg godt lidt ved ham. Han flår aldrig voldsomt i min mund, og han kan huske diverse ting, som f.eks. at jeg altid skal have dobbelt bedøvelse, hvis der skal bores. Erik lytter og gør, som jeg ønsker det, og derfor er jeg mere rolig, når jeg er inde hos ham, end jeg har været hos nogen anden tandlæge.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen min mor har også prøvet.. Men jeg har altid ud skudt det.. Mega dumt! Og det mærker jeg jo så nu..

      Åh må håbe ham jeg har fundet er flink!
      Det jo første gang i mange år jeg tager til tandlæge, og vi er jo flyttet siden jeg gik til tandlæge..

      Slet
    2. Casper havde heller ikke været til tandlæge i omkring 5 år, da han mødte mig, men jeg tvang ham, da han begyndte konstant at lugte dårligt ud af munden, også selv om han lige havde børstet tænder. Det viste sig da også, at han på de år havde erhvervet sig 6 huller. Det er dumt at udskyde det, for ofte kan de huller snuppes i opløbet ved halvårlige tjek, så de ikke når at udvikle sig så drastisk. Nu går Casper også hvert halve år efter den oplevelse.

      Slet